[go: up one dir, main page]


Željeli bismo vas obavijestiti da će podrška putem chata biti zatvorena od ponedjeljka 01.04.2013. do petka 05.04.2013. zbog obaveznog tehničkog održavanja. U svakom slučaju, budite slobodni kontaktirati AdWords podršku putem e-pošte svakog radnog dana klikom na gumb "Kontaktirajte nas" u gornjem desnom uglu AdWords Centra za pomoć. Također, AdWords stručnjaka možete dobiti i putem telefona svakog radnog dana, u vremenu od 10:00 do 14:00 sati, na broj 0800-805-970. Biti će nam zadovoljstvo pomoći vam. 

Hvala vam na razumijevanju. 

Mojca Popović, Google AdWords Hrvatska


U novim uvjetima u kojima moraju biti dostupni korisnicima na različitim uređajima, oglašavačima je sve važnije prikazivati relevantne oglase na temelju konteksta korisnika: lokacije, doba dana i uređaja. Pokrenuli smo poboljšane kampanje kako bismo pomogli oglašavačima da iskoriste sve prednosti konteksta korisnika te tako povećaju djelotvornost svojih oglasnih kampanja.

Uzeli smo u obzir vaše povratne informacije te ćemo u sljedećih nekoliko tjedana pokrenuti nove značajke ValueTrack za oglašavače koji upotrebljavaju URL-ove na razini ključne riječi. Te će značajke pomoći oglašavačima u ostvarivanju određenih ciljeva konverzije i ROI-a te olakšati nadogradnju na poboljšane kampanje tako što će:

  • usmjeravati korisnike na odredišnu stranicu za određeni uređaj na razini ključne riječi
  • omogućiti mjerenje djelotvornosti kampanja prema uređaju.

  • Novosti

    Dodali smo novi parametar, {ifnotmobile:[value]}, u kojemu vrijednost [value] možete zamijeniti tekstom koji će se prikazati u vašem URL-u kada korisnik klikne vaš oglas s računala ili tableta. Mijenjamo i postojeći parametar ValueTrack {ifmobile:[value]}. Taj će parametar sada umetnuti određenu vrijednost u URL samo ako korisnik klikne s mobilnog uređaja.

    U ovom ćemo postu raspravljati o upotrebi parametara ifmobile i ifnotmobile za usmjeravanje korisnika na odredišnu stranicu za određeni uređaj. Raspravljat ćemo i o praćenju izvedbe prema uređaju te po čemu se parametri ifmobile i ifnotmobile razlikuju od postojećeg parametra device.

    1. primjer: preusmjeravanje korisnika na odredišne stranice za određene uređaje

    Osjetljivi web-dizajn često dobro odgovara oglašavačima koji svojim korisnicima pružaju doživljaje optimizirane za određeni uređaj. Ako morate odrediti različite odredišne stranice ovisno o uređaju, imate dvije opcije. Ako se odredišna stranica razlikuje prema oglasima, jednostavno možete izraditi oglase optimizirane za mobilne uređaje postavljanjem postavke uređaja na opciju "Mobilni uređaji". Ako se odredišna stranica za određeni uređaj razlikuje za svaku ključnu riječ, tada možete upotrijebiti parametre ifmobile i ifnotmobile u odredišnom URL-u za ključnu riječ. Važno je imati na umu da ako danas upotrebljavate parametar ifmobile, on više neće umetati vrijednost u URL za klikove s tableta. Sada će novi parametar ifnotmobile umetati vrijednost za tablete i stolna/prijenosna računala u URL.

    Recimo da korisnike mobilnih uređaja želite poslati na "m.example.com/widgeti", a korisnike stolnih računala i tableta na "www.example.com/widgeti" za ključnu riječ "widgeti".  U tom biste slučaju odredišni URL za tu ključnu riječ mogli postaviti na:

                  {ifmobile:m.example.com/widgeti}{ifnotmobile:www.example.com/widgeti}

    2. primjer: praćenje izvedbe prema uređaju             

    Ako želite pratiti izvedbu prema uređaju, postojeći parametar device funkcionirat će u većini slučajeva. Upotrebom parametra device u odredišni se URL umeće slovo "m", "t" ili "c", ovisno o tome je li korisnik kliknuo s mobilnog uređaja, tableta ili stolnog/prijenosnog računala. Ako vaš sustav za praćenje zahtijeva različite interne ID-ove za istu ključnu riječ na različitim uređajima, tada možda trebate upotrijebiti parametre ifmobile i ifnotmobile.
    Pretpostavimo da ste ključnoj riječi "widgeti" dodijelili interni ID ključne riječi "df32" za stolna računala i tablete te "df33" za mobilne uređaje. Odredišni URL za ključnu riječ možete postaviti na:

                  www.example.com/widgeti?kwid={ifnotmobile:df32}{ifmobile:df33}

    Ako korisnik tada klikne sa stolnog računala ili tableta, odredišna je stranica:
                  www.example.com/widgeti?kwid=df32

    a za klik s mobilnog uređaja:
                  www.example.com/widgeti?kwid=df33

    Uspjeh na djelu

    Oglašavači nadograđuju na poboljšane kampanje i ostvaruju vrlo dobre rezultate.  VivaStreet iz Francuske, četvrta najveća web-lokacija za besplatne male oglase na svijetu, nadogradila je sve svoje kampanje unutar dva tjedna nakon pokretanja.  Nakon nadogradnje, tvrtka je povećala svoju prilagodbu licitacije za mobilne uređaje na 125% i doživjela ukupni porast konverzija za 34%. Nakon ostvarivanja pozitivnih rezultata, tvrtka VivaStreet povećala je svoju prilagodbu licitacije za mobilne uređaje na 140%.  Upotrebom parametara ValueTrack možete i usmjeravati korisnike na sadržaj za određeni uređaj i mjeriti koliki to učinak ima na konverzije.
    Cijenimo povratne informacije koje smo primili u vezi s poboljšanim kampanjama i potičemo vas da nam i dalje pomažete shvatiti kako stvoriti odličan proizvod. 

    Post objavila Karen Yao, viša voditeljica proizvoda, AdWords


    Uz pomoć programa AdWords dosad ste mogli pokretati kampanje na ciljanim geografskim lokacijama te svoju lokalnu adresu tvrtke priložiti oglasima uz pretraživanje upotrebljavajući proširenja lokacija. Sada u poboljšanim kampanjama pokrećemo nove značajke usmjerene na lokaciju kako bismo vam pomogli postići još bolje rezultate u programu AdWords.

    Jednostavnije dosegnite korisnike u blizini svojih izvanmrežnih poslovnih lokacija
    Ako vodite izvanmrežnu ili višekanalnu tvrtku, možete upotrebljavati nova ciljanja proširenja lokacija kako biste u samo nekoliko klikova dosegnuli moguće korisnike ili povećali svoje licitacije kada su korisnici u blizini vaših lokacija. Upotrebljavamo proširenja lokacija koja ste već izradili i radijus koji odredite za izradu ciljeva oko tvrtki.

     

    Postavljanje cilja proširenja lokacije

    Zatim možete dodijeliti prilagodbu licitacije svojem cilju proširenja lokacije kako biste povećali vidljivost oglasa kada su korisnici u blizini vaših tvrtki, zbog čega postoji veća vjerojatnost da će kupovati od vas (detaljne upute).

    Primjer: nacionalna višekanalna tvrtka za maloprodaju prikazuje AdWords kampanje u svrhu direktne internetske prodaje i dovođenja kupaca u svojih 80 lokalnih trgovina. Na računu su već postavljena proširenja lokacija, no želi se još više poboljšati vidljivost oglasa kada korisnici pretražuju nedaleko od trgovina tvrtke. Uz samo nekoliko klikova, agencija za pretraživanje dodaje cilj definiran kao “2,0 km u krugu svakog proširenja lokacije” i postavlja prilagodbu licitacije na +25%.



    Postavljanje prilagodbe licitacije za cilj proširenja lokacije

    Široko geografsko ciljanje sa selektivnim prilagodbama licitacija za poboljšane rezultate
    Bilo da je vaša tvrtka samo na mreži, samo izvanmrežna ili višekanalna, možete poboljšati svoje ukupne rezultate upotrebom širokog ciljanja lokacija kako biste pokrili cijelo moguće tržište istodobno precizirajući licitacije na odabranim područjima. U naslijeđenim kampanjama morali ste postaviti novu kampanju za svaku lokaciju za koju ste htjeli različito licitirati. S poboljšanim kampanjama sada lakše možete povećavati ili smanjivati licitacije za određeni postotak za bilo koji cilj lokacije u svojoj kampanji.

    U AdWords sučelju kliknite Lokacije na kartici Postavke, a zatim kliknite stupac prilagodbe licitacije desno od cilja lokacije kako biste povećali ili smanjili licitaciju. Lokacijske prilagodbe licitacije možete izraditi i u najnovijoj verziji AdWords uređivača.

    Postavljanje lokacijske prilagodbe licitacije

    Za optimizaciju selektivnim prilagodbama licitacije upotrebom AdWords sučelja napravite sljedeće:
    1. Kliknite gumb “Detalji lokacije” i odaberite “Što je pokrenulo vaš oglas”.
    2. Uključujte/isključujte gumb Prikaz kako biste raspodijelili podatke o izvedbi kampanje, uključujući podatke o konverzijama, prema različitim geografskim razinama.
    3. Poredajte ili filtrirajte podatke kako biste se usredotočili na lokacije koje želite optimizirati.
    4. Odaberite jednu ili više lokacija.
    5. Kliknite gumb “Dodaj ciljeve i postavi prilagodbu licitacije”.
    Za napredniju optimizaciju možete spariti AdWords izvješćivanje i podatke o vrijednostima korisnika prema geografskim značajkama koje posjeduje vaša tvrtka kako biste prilagodili licitacije za različite lokacije.

    1. primjer: komercijalna tvrtka za održavanje cilja područje u radijusu od 20 km od središta Madrida, gdje se tvrtka nalazi. Direktor marketinga možda zna da je cijena prodaje i pružanja usluge za korisnika koji se nalazi unutar 8 km od njegove lokacije manja za 20%. On stoga može poboljšati svoje AdWords rezultate povećavajući licitacije za 20% za korisnike koji pretražuju unutar 8 km od središta Madrida jer su ti potencijalni kupci isplativiji.

    2. primjer: tvrtka za financijske usluge koja posluje samo na mreži izradila je modele prosječne trajne vrijednosti korisnika prema gradovima. Tvrtka je zatražila svojeg stručnjaka za pretraživanje da postigne prosječni povrat po potrošenom oglasu (ROAS) u omjeru 8:1, koji određuju kao prosječnu trajnu vrijednost podijeljenu s prosječnom cijenom po potencijalnom kupcu. Stručnjak preuzima podatke iz programa AdWords zajedno s cijenom po potencijalnom kupcu po pojedinom gradu i sparuje ih s trajnom vrijednosti za odgovarajući grad (pogledajte u nastavku).






    Grad
    Prosj. trajna vrijednost (LTV)
    Trenutačna prosj. cijena po potencijalnom kupcu (CPL)
    Povrat po potrošenom oglasu (LTV / CPL)
    ROAS izražen u % od cilja (8,0)
    Odluka o prilagodbi licitacije
    Zagreb     
    750,00 HRK
    75,00 HRK
    10,00
    125%
    +20%
    Rijeka
    420,00 HRK
    70,00 HRK
    6,00
    75%
    -20%
    Split
    540,00 HRK
    60,00 HRK
    9,00
    113%
    +10%

    Njihov stručnjak traži mogućnosti za poboljšanje svojih rezultata snižavajući licitacije u gradovima gdje je ROAS manji od ciljne vrijednosti i povećavajući licitacije u gradovima gdje je ROAS veći od ciljne vrijednosti. Odluke o prilagodbama licitacije zapisuje u tablicu i implementira ih u svoje poboljšane kampanje, ponovno provjeravajući ROAS i utjecaj opsega tijekom nekoliko tjedana te radeći promjene prema potrebi. U naslijeđenim kampanjama trebalo bi svaki tjedan postavljati novu kampanju za svaki grad s različitim licitacijama, povećavajući time razinu složenosti upravljanja kampanjom i potreban trud.

    Iskusni marketinški stručnjaci za pretraživanje znaju da licitacije, zajedno s oglasima, proširenjima, ključnim riječima i odredišnim stranicama, daju važan doprinos rezultatima kampanje te stoga osiguravaju redovita mjerenja i potrebne prilagodbe. Zapamtite, preusko ciljanje može ograničiti vaš doseg, klikove i konverzije, stoga razmislite o upotrebi selektivnih lokacijskih prilagodbi licitacija s istodobnim širokim ciljanjem. Više savjeta o optimizaciji kampanja pomoću lokacije dostupno je u AdWords centru za pomoć.

    Vjerujemo kako upotreba podataka o lokaciji može poboljšati rezultate kampanje gotovo svake tvrtke. Nadamo se da će vam ove nove značajke olakšati ostvarivanje prednosti.

    Objavila Smita Hashim, voditeljica proizvoda grupe

    Ljudi su danas neprestano povezani i pretražuju na različitim vrstama uređaja. Oglašavači traže načine kako korisnike doseći oglasima koji su relevantni za njihov kontekst kao što su lokacija, doba dana i uređaj koji upotrebljavaju. Poboljšane kampanje omogućuju jednostavnu prilagodbu licitacija ovisno o uređaju i lokaciji korisnika te dobu dana – sve unutar jedne kampanje.

    Primjer: prodavač s više kanala želi dosegnuti korisnike koji u blizini njegovih trgovina pretražuju "potrepštine za zabavu". Pomoću prilagodbi licitacija sa samo tri jednostavna unosa prodavač može ponuditi 50% višu licitaciju za korisnike koji pretražuju na lokaciji unutar jednog kilometra, 20% nižu licitaciju za pretraživanja vikendom i 25% višu licitaciju za pretraživanja na pametnim telefonima.

    Prilagodbe licitacija

    U poboljšanoj kampanji prvo postavljate zadane licitacije za sve uređaje. Zatim možete postaviti prilagodbe licitacija kako biste povećali ili smanjili licitacije za mobilne uređaje i različite kontekste – kao što je lokacija i doba dana. Ako postavite više licitacije za doba dana i lokaciju za koje postoji veća vjerojatnost da odgovara namjeri korisnika, možete povećati vidljivost oglasa i potencijalno povećati broj posjeta i prodaju. Ako postavite niže licitacije za kontekste u kojima je kvaliteta potencijalnih kupaca ili prosječna vrijednost narudžbe niža, možete poboljšati ROI, iako ćete možda imati manje posjeta ili manji ukupni broj prodaja.

    U poboljšanim kampanjama licitiranja za uređaje s većim zaslonima kao što su stolna, prijenosna i tabletna računala grupiraju se zajedno. Mi i drugi u našoj djelatnosti uviđamo da je način na koji korisnici pretražuju na tim većim uređajima vrlo sličan, a vrlo je slična i ukupna izvedba oglašavača na tim uređajima.

    Prilagodbe licitacija kombiniraju se množenjem. Ako postavite više prilagodbi licitacija na temelju lokacije, primjenjuje se samo najkonkretnija prilagodba.

    Nastavak gore navedenog primjera: maks. CPC licitacija prodavača za ključnu riječ [potrepštine za zabavu] iznosi 6 HRK. Ako korisnik pretražuje "potrepštine za zabavu" na pametnom telefonu unutar jednog kilometra od trgovine u srijedu, primijenit će se postavljena lokacija, vrijeme i prilagodbe licitacija za mobilne uređaje. Stoga bi prilagodba CPC licitacije prodavača za ovo konkretno pretraživanje iznosila 9 HRK (6 HRK x (100% + 50%) x (100% - 20%) x (100% + 25%) = 9 HRK).

    Sučelje programa AdWords sadrži kalkulator koji prikazuje na koji bi način kombinacija više prilagodbi licitacija mogla utjecati na vaše licitacije.


















    Vrednovanje mobilnog prometa i postavljanje prilagodbe licitacije za mobilne uređaje

    Korisnici na pametnom telefonu mogu poduzeti velik broj radnji. Osim izravne kupnje na vašoj mobilnoj web-lokaciji, korisnici mogu nazvati vašu tvrtku, kliknuti upute za pronalaženje trgovine, preuzeti aplikaciju ili kasnije čak ostvariti konverziju na drugom uređaju. No tradicionalno izvješćivanje o konverzijama na mreži možda neće prikazati cijeli put potrošača na različitim uređajima te stoga može dovesti do zanemarivanja vrijednosti mobilnog uređaja. Iskusni marketinški stručnjaci traže detaljnije pojedinosti kako bi razmotrili punu vrijednost mobilnog prometa za svoje poslovanje. Ovdje pogledajte kako Radio Shack, veliki prodavač potrošačke elektronike s više kanala, pristupa strategiji licitiranja za mobilne uređaje i mjerenja.

    U poboljšanoj kampanji možete odabirom prilagodbe licitacije za mobilne uređaje utjecati na poziciju oglasa, klikove i troškove za mobilne uređaje. Za bolje razumijevanje navodimo nekoliko primjera kako oglašavači postavljaju svoje licitacije za mobilne uređaje kao postotak licitacija za stolna računala u posljednjih nekoliko mjeseci (stvarni CPC-ovi mogu se razlikovati).

    • U prosjeku oglašavači u australskom maloprodajnom sektoru postavljaju licitacije za mobilne uređaje na 103% licitacija za stolna računala.
    • U prosjeku oglašavači u sektoru za nekretnine postavljaju licitacije za mobilne uređaje na 91% licitacija za stolna računala.
    • U prosjeku oglašavači u kanadskom putničkom sektoru postavljaju licitacije za mobilne uređaje na 88% licitacija za stolna računala
    U svakoj kampanji koju nadogradite na poboljšanu kampanju vidjet ćete procijenjenu izmjenu broja pojavljivanja, klikova i troškova, ovisno o odabranoj prilagodbi licitacije za mobilne uređaje. Predložena prilagodba licitacije prikazuje kako slični oglašavači licitiraju za mobilne uređaje u usporedbi s drugim uređajima.

    Iskusni marketinški stručnjaci za pretraživanje znaju da su licitacije jedan od mnogih faktora koji utječu na sveukupnu izvedbu kampanje zajedno s ključnim riječima, oglasima, proširenjima i odredišnim stranicama. Dakle, nakon postavljanja prilagodbe licitacije za mobilne uređaje redovito mjerite rezultate i po potrebi uvodite izmjene kako biste postigli svoje ciljeve kampanje.

    Povratne informacije

    Želimo vam uspjeh u programu AdWords te smo vrlo zainteresirani za vaše povratne informacije. Kada započnete s upotrebom poboljšanih kampanja, javite nam svoje mišljenje pomoću ovog obrasca kako bismo mogli dodatno poboljšati proizvod.

    Objavio Surojit Chatterjee, voditelj proizvoda grupe


    Sada možete upotrebljavati AdWords uređivač kako biste nadogradili na poboljšane kampanje i upravljali njima. Kada instalirate AdWords uređivač 10.0, moći ćete:
    • nadograditi kampanje na poboljšane kampanje, svaku zasebno ili skupno,
    • postaviti prilagodbe licitacija za mobilne uređaje na razini kampanje, 
    • postaviti prilagodbe licitacija za ciljane lokacije,
    • navesti postavke uređaja za pojedinačne oglase (mobilni ili svi uređaji). 
    Više detalja o ovim izmjenama i drugim ažuriranjima potražite u napomenama o izdanju AdWords uređivača 10.0. Za detaljan opis poboljšanih kampanja posjetite članak s pregledom u AdWords centru za pomoć.

    Sljedeći put kada pokrenete AdWords uređivač, prikazat će se zahtjev za nadogradnju na verziju 10.0. Kako biste saznali više o nadogradnji, uključujući kako zadržati neobjavljene izmjene i komentare prilikom nadogradnje, proučite ove upute. Verziju 10.0 možete preuzeti i s web-lokacije AdWords uređivača

    Napomena: podrška za starije verzije AdWords uređivača pružat će se četiri mjeseca kako biste imali vremena za nadogradnju. Kako biste AdWords uređivač mogli upotrebljavati bez prekida, nadogradnju izvršite prije 28. lipnja 2013.

    Objavila Mojca Popović, Google AdWords Hrvatska