DE202010002803U1 - Insertion aid for cannulas - Google Patents
Insertion aid for cannulas Download PDFInfo
- Publication number
- DE202010002803U1 DE202010002803U1 DE201020002803 DE202010002803U DE202010002803U1 DE 202010002803 U1 DE202010002803 U1 DE 202010002803U1 DE 201020002803 DE201020002803 DE 201020002803 DE 202010002803 U DE202010002803 U DE 202010002803U DE 202010002803 U1 DE202010002803 U1 DE 202010002803U1
- Authority
- DE
- Germany
- Prior art keywords
- paraglider
- cannula
- tracheostomy tube
- insertion aid
- tube
- Prior art date
- Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
- Expired - Lifetime
Links
- 238000003780 insertion Methods 0.000 title claims abstract description 21
- 230000037431 insertion Effects 0.000 title claims abstract description 21
- 241001631457 Cannula Species 0.000 title description 5
- 239000000463 material Substances 0.000 claims description 3
- 239000011248 coating agent Substances 0.000 claims description 2
- 238000000576 coating method Methods 0.000 claims description 2
- 210000003437 trachea Anatomy 0.000 description 11
- 208000027418 Wounds and injury Diseases 0.000 description 10
- 230000006378 damage Effects 0.000 description 8
- 208000014674 injury Diseases 0.000 description 8
- 238000000034 method Methods 0.000 description 6
- 229910000831 Steel Inorganic materials 0.000 description 3
- 239000004809 Teflon Substances 0.000 description 3
- 229920006362 Teflon® Polymers 0.000 description 3
- 239000010959 steel Substances 0.000 description 3
- 206010052428 Wound Diseases 0.000 description 2
- 239000007788 liquid Substances 0.000 description 2
- 239000000314 lubricant Substances 0.000 description 2
- 230000029058 respiratory gaseous exchange Effects 0.000 description 2
- 125000006850 spacer group Chemical group 0.000 description 2
- 210000001519 tissue Anatomy 0.000 description 2
- 230000007704 transition Effects 0.000 description 2
- 238000009423 ventilation Methods 0.000 description 2
- BUHVIAUBTBOHAG-FOYDDCNASA-N (2r,3r,4s,5r)-2-[6-[[2-(3,5-dimethoxyphenyl)-2-(2-methylphenyl)ethyl]amino]purin-9-yl]-5-(hydroxymethyl)oxolane-3,4-diol Chemical compound COC1=CC(OC)=CC(C(CNC=2C=3N=CN(C=3N=CN=2)[C@H]2[C@@H]([C@H](O)[C@@H](CO)O2)O)C=2C(=CC=CC=2)C)=C1 BUHVIAUBTBOHAG-FOYDDCNASA-N 0.000 description 1
- 210000003685 cricoid cartilage Anatomy 0.000 description 1
- 230000001419 dependent effect Effects 0.000 description 1
- 230000000916 dilatatory effect Effects 0.000 description 1
- 230000010339 dilation Effects 0.000 description 1
- 239000003814 drug Substances 0.000 description 1
- 238000005516 engineering process Methods 0.000 description 1
- 210000000867 larynx Anatomy 0.000 description 1
- 230000007774 longterm Effects 0.000 description 1
- 239000004033 plastic Substances 0.000 description 1
- 230000002787 reinforcement Effects 0.000 description 1
- 238000007789 sealing Methods 0.000 description 1
- 238000007767 slide coating Methods 0.000 description 1
- 238000001356 surgical procedure Methods 0.000 description 1
- 210000005062 tracheal ring Anatomy 0.000 description 1
- 238000009736 wetting Methods 0.000 description 1
Classifications
-
- A—HUMAN NECESSITIES
- A61—MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
- A61M—DEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
- A61M16/00—Devices for influencing the respiratory system of patients by gas treatment, e.g. ventilators; Tracheal tubes
- A61M16/04—Tracheal tubes
- A61M16/0488—Mouthpieces; Means for guiding, securing or introducing the tubes
-
- A—HUMAN NECESSITIES
- A61—MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
- A61M—DEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
- A61M16/00—Devices for influencing the respiratory system of patients by gas treatment, e.g. ventilators; Tracheal tubes
- A61M16/04—Tracheal tubes
- A61M16/0465—Tracheostomy tubes; Devices for performing a tracheostomy; Accessories therefor, e.g. masks, filters
Landscapes
- Health & Medical Sciences (AREA)
- Pulmonology (AREA)
- Hematology (AREA)
- Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
- Engineering & Computer Science (AREA)
- Anesthesiology (AREA)
- Biomedical Technology (AREA)
- Heart & Thoracic Surgery (AREA)
- Otolaryngology (AREA)
- Emergency Medicine (AREA)
- Animal Behavior & Ethology (AREA)
- General Health & Medical Sciences (AREA)
- Public Health (AREA)
- Veterinary Medicine (AREA)
- Surgical Instruments (AREA)
- Media Introduction/Drainage Providing Device (AREA)
- Prostheses (AREA)
Abstract
Vorrichtung zum Einbringen einer Trachealkanüle in ein Tracheostoma mit einer Einführhilfe, dadurch gekennzeichnet, dass die Spitze (2) der Einführhilfe mit einem Gleitschirm (1) stoffschlüssig verbunden ist und sich der Gleitschirm (1) beim Hineinschieben der Einführhilfe in das Kanülenrohr (8) mit einer Abdeckbreite (4) über die Kanülenrohrkante (5) legt.Device for introducing a tracheostomy tube into a tracheostoma with an insertion aid, characterized in that the tip (2) of the insertion aid with a paraglider (1) is integrally connected and the paraglider (1) with the insertion of the insertion aid in the cannula tube (8) a covering width (4) over the cannula tube edge (5) sets.
Description
Die vorliegende Erfindung betrifft eine Vorrichtung zum Einbringen einer Kanüle oder Trachelkanüle in ein Tracheostoma mit Hilfe eines Einführungsgleitschirmes, der sich auf dem in der Kanüle platzierten Obturator befindet.The The present invention relates to a device for introducing a Cannula or tracheostomy tube in a tracheostoma with the help of an introductory paraglider, which is on located in the cannula placed obturator.
Stand der TechnikState of the art
Die Tracheotomie gehört zu den ältesten operativen Techniken in der Geschichte der Medizin. De Ursprünge dieser Technik gehen bis in die Antike zurück. Bei der klassischen Tracheotomie wird chirurgisch unterhalb des Kehlkopfes, typischerweise zwischen 1. und 2. bzw. 2. und 3. Trachealring, ein künstlicher Zugang zur Luftröhre geschaffen. Um diese künstliche Öffnung zwecks Beatmung aufrechtzuerhalten, wird eine so genannte Trachealkanüle eingesetzt. Medizinische Indikationen, wie z. B. der Notwendigkeit einer Langzeitbeatmung, machen diese Technik auch heute noch notwendig. Alternativ zur chirurgischen Technik wurden innerhalb der letzten Jahrzehnte auch minimalinvasive Punktionstechniken entwickelt. So finden insbesondere die perkutane Dilatationstracheotomie nach Ciaglia, die Dilatationstracheotomie nach Griggs und die translaryngeale Tracheotomie nach Fantoni breite Anwendung.The Tracheostomy is one of the oldest operative Techniques in the history of medicine. De origins of this Technology goes back to antiquity. In the classical Tracheostomy is performed surgically below the larynx, typically between 1st and 2nd or 2nd and 3rd tracheal ring, an artificial one Access to the trachea created. To this artificial opening in order to maintain ventilation, becomes a so-called tracheostomy tube used. Medical indications, such as B. the need a long-term ventilation, make this technique necessary today. Alternatively to the surgical technique have been within the last few decades also minimally invasive puncture techniques developed. So find in particular percutaneous dilatation tracheotomy according to Ciaglia, dilatation tracheotomy according to Griggs and the translaryngeal tracheotomy after Fantoni wide Application.
Bei der perkutanen Dilatationstracheotomie nach Ciaglia wird die Trachea an geeigneter Stelle zunächst mit einer Stahlkanüle punktiert. Damit dabei die empfindliche tracheale Rückwand nicht verletzt wird, findet dieser Vorgang typischerweise unter bronchoskopischer Überwachung statt. Die korrekte Lage der Kanülenspitze kann durch Luftaspiration in eine aufgesetzte, mit Flüssigkeit gefüllte Spritze überprüft werden. Bei korrekter Lage wird ein über der Stahlkanüle befindlicher Teflonkatheter 1 bis 2 cm distal in die Trachea eingeführt. Nach Entfernung der Stahlkanüle wird ein J-förmiger Führungsdraht (ca. 1,3 mm Durchmesser) durch diesen Teflonkatheter in die Trachea vorgeschoben. Danach kann der Teflonkatheter entfernt werden. Stattdessen wird nun ein schlauchförmiger Kunststoffkatheter mit Sicherheitsstopp zwecks Armierung über den Führungsdraht geschoben. Über den armierten Führungsdraht werden nun ein oder nacheinander mehrere Dilatatoren zur Erweiterung der Punktionsöffnung mit Hilfe einer rotierenden Bewegung in das Tracheallumen geschoben. Aufgrund der konischen Form der Dilatatoren weitet sich das Gewebe auf, so dass die mit Gleitmittel benetzte Trachealkanüle mit Hilfe einer speziellen Einfürhilfe (Obturator) über den Führungsdraht eingesetzt werden kann. Die korrekte Lage wird mit dem Bronchoskop berprüft. Anschließend kann der Führungsdraht entfernt werden und ein an der Trachealkanüle befindlicher Ballon zur Abdichtung der Luftröhre mit Luft gefüllt werden.at The percutaneous dilatation tracheotomy according to Ciaglia becomes the trachea at a suitable place first with a steel cannula punctured. So that the delicate tracheal back wall is not injured, this process typically takes place under bronchoscopic surveillance instead of. The correct position of the cannula tip can be achieved by air aspiration in a patch, filled with liquid Syringe to be checked. When the situation is correct a Teflon catheter located above the steel cannula 1 to 2 cm distal to the trachea. After removal the steel cannula becomes a J-shaped guidewire (about 1.3 mm in diameter) through this Teflon catheter into the trachea advanced. Thereafter, the Teflon catheter can be removed. Instead will now be a tubular plastic catheter with safety stop pushed over the guidewire for reinforcement. about The armored guidewire will now be one or sequentially several dilators to dilate the puncture opening pushed into the tracheal lumen with the help of a rotating movement. Due to the conical shape of the dilators, the tissue expands so that the tracheal cannula wetted with lubricant with the help of a special obturator the guide wire can be used. The correct one Location is checked with the bronchoscope. Subsequently The guide wire can be removed and attached to the tracheostomy tube located balloon for sealing the trachea with air be filled.
Bei der Dilatationstracheotomie nach Griggs wird anstelle der konusförmigen Dilatatoren eine Zange zur Aufweitung des Gewebes verwendet.at The Griggs dilatation tracheotomy is used instead of the conical Dilators used a forceps to dilate the tissue.
Die
Erfindung
Um eine Vorrichtung zum Einbringen einer Trachealkanüle zu schaffen, die das Verletzungsrisiko beim Einbringen der Trachealkanüle erheblich reduziert und den Einhringungsvorgang erleichtert, wobei die so eingebrachte Kanüle auch bei dauerhaftem Gebrauch einen hohen Tragekomfort aufweist und die Gefahr von Verletzungen oder Wundstellen in der Trachea gering hält, wird erfindungsgemäß vorgeschlagen, dass die Einführhilfe eine konische Spitze aufweist, die in einen ersten Zustand mit einem kleinen Basisdurchmesser und einen zweiten Zustand mit großem Basisdurchmesser bringbar ist, wobei die Einführhilfe einen, an die konische Spitze angrenzenden, Abschnitt hat, dessen Durchmesser maximal dem Innendurchmesser einer mit der Einführhilfe einzuführenden Trachealkanüle entspricht und wobei der kleine Basisdurchmesser der konischen Spitze ebenfalls höchstens gleich dem Innendurchmesser der Trachealkanüle ist, während der große Basisdurchmesser der konischen Spitze größer als der Innendurchmesser der Trachealkanüle ist und vorzugsweise in etwa dem Außendurchmesser der damit einzubringenden Trachealkanüle entspricht.Around a device for introducing a tracheostomy tube to create the risk of injury when inserting the tracheostomy tube considerably reduced and facilitates the Einhringungsvorgang, wherein the cannula so inserted even with permanent use high wearing comfort and the risk of injury or minimizes wound sites in the trachea, the invention proposes that the insertion aid has a conical tip, the in a first state with a small base diameter and a second state can be brought with a large base diameter, wherein the insertion aid has a, adjacent to the conical tip, Section, whose diameter has a maximum of the inner diameter of a Tracheal cannula to be inserted with the introducer and where the small base diameter of the conical tip is also at most equal to the inner diameter of the tracheostomy tube is while the large base diameter of the conical Tip larger than the inner diameter of the tracheostomy tube is and preferably approximately the outer diameter of it corresponds to the tracheal cannula to be inserted.
Bei der minimalinvasiven Dilatationstechnik ist das angelegte Tracheostoma sehr eng. Um die Trachealkanüle dennoch einführen zu können, verwendet man eine Einführhilfe, deren Spitze ähnlich wie bei den Dilatatoren konisch angespitzt ist. Die Einführhilfe ist ein flexibler Stab oder Schlauch, dessen Länge so bemessen ist, dass er vollständig durch das Lumen der Trachealkanüle hindurch geschoben werden kann, so dass am distalen Ende die konische Spitze aus der Trachealkanüle herausragt. In diesem Zustand wird die Trachealkanüle in das Tracheostoma eingeführt und durch Engstellen hindurchgedrückt, wobei die konische Spitze die Engstelle entsprechend aufweitet. Nach dem Einführen der Trachealkanüle muss selbstverständlich die Einführhilfe wieder aus der Kanüle herausgezogen werden. Daraus ergibt sich zwangsweise, dass der Durchmesser der gesamten Einführhilfe, einschließlich des Bereichs der konischen Spitze, kleiner sein muss, als der Innendurchmesser der Kanüle. Da die Kanüle eine gewisse Stabilität aufweisen muss, besitzt sie auch eine entsprechende Wandstärke von mindestens 0,5 bis 1 mm. Dies wiederum bedeutet, dass es an der Basis der konischen Spitze der Einführhilfe oder, falls diese weiter über das distale Ende der Trachealkanüle hinausragt, an dem entsprechenden Schaftabschnitt der Einführhilfe einen stufenförmigen Übergang vom Innendurchmesser der Kanüle auf den Außendurchmesser gibt. Mit anderen Worten, die distale Stirnfläche der Trachealkanüle liegt frei. Diese bedeutet wiederum, dass gerade an Engstellen des Tracheostomas die konische Spitze zwar zunächst eine Aufweitung bis auf den Innendurchmesser der Kanüle bewirkt, die verbleibende Aufweitung jedoch durch die hierfür nicht besonders ausgestaltete stirnseitige Fläche der Trachealkanüle erfolgen muss. Dies kann unter Umständen zu Verletzungen führen und erschwert auf jeden Fall das Einführen der Kanüle erheblich. Gerade bei Kanülen mit dicken Wanden kann dieser abrupte Übergang ein echtes Problem darstellen. So bleibt der Arzt beim Versuch, die Kanüle einzusetzen, häufig mit der Kanülenwand an einer Trachealspange hängen. Dabei kann es zu einer Fraktur des Ringknorpels kommen. Zwar könnte man auch den Rand der Trachealkanüle in Verlängerung der konischen Spitze abschrägen, jedoch bedeutet dies, dass nach dem Entfernen der Einführhilfe und damit auch der konischen Spitze ein relativ scharfkantiger Innenrand das distale Ende der Trachealkanüle bildet, der wiederum bei Kontakt mit der empfindlichen Trachea Verletzungen oder Wundstellen hervorrufen kann und dadurch auch Schmerzen verursacht, die das dauerhafte Tragen einer solchen Trachealkanüle für den Patienten zusätzlich unangenehm machen.In the minimally invasive dilation technique, the applied tracheostoma is very narrow. In order to be able to insert the tracheostomy tube nevertheless, one uses an insertion aid, the tip of which is tapered conically similar to the dilators. The introducer is a flexible rod or tube sized to be pushed completely through the lumen of the tracheostomy tube so that the conical tip protrudes from the tracheal cannula at the distal end. In this condition, the tracheostomy tube is inserted into the tracheostoma and forced through constrictions, with the conical tip dilating the constriction accordingly. Of course, after inserting the tracheal cannula, the introducer must again be pulled out of the cannula. As a result, it is inevitable that the diameter of the entire insertion aid, including the area of the conical tip, must be smaller than the inner diameter of the cannula. Since the cannula must have a certain stability, it also has a corresponding wall thickness of at least 0.5 to 1 mm. This in turn means that it is at the base of the conical tip of the introducer or, if this continues over the distal end of the tra Chealkanüle protrudes, at the corresponding shaft portion of the insertion a step-shaped transition from the inner diameter of the cannula to the outer diameter. In other words, the distal end face of the tracheostomy tube is exposed. This in turn means that precisely at the bottlenecks of the tracheostoma, the conical tip initially causes a widening to the inner diameter of the cannula, but the remaining widening must be effected by the end face of the tracheal cannula which is not particularly configured for this purpose. This may result in injury and, in any event, severely complicates insertion of the cannula. Especially with cannulas with thick walls, this abrupt transition can be a real problem. Thus, when trying to insert the cannula, the doctor often sticks to a tracheal brace with the cannula wall. This can lead to a fracture of the cricoid cartilage. Although one could also bevel the edge of the tracheostomy tube in extension of the conical tip, but this means that after removing the insertion and thus the conical tip a relatively sharp-edged inner edge forms the distal end of the tracheostomy tube, in turn, in contact with the sensitive trachea Injuries or wounds cause and thereby causes pain that make the permanent wearing of such a tracheal cannula for the patient even more uncomfortable.
Aufgabenstellungtask
Gegenüber diesem Stand der Technik liegt der vorliegenden Erfindung die Aufgabe zugrunde, eine Vorrichtung zum Einbringen einer Trachealkanüle mit den eingangs genannten Merkmalen zu schaffen, die das Verletzungsrisiko beim Einbringen der Trachealkanüle erheblich reduziert und den Einbringvorgang erleichtert, wobei die so eingebrachte Kanüle auch bei dauerhaftem Gebrauch einen hohen Tragekomfort aufweist und die Gefahr von Verletzungen oder Wundstellen in der Trachea gering hält.Across from This object of the present invention is the object of this prior art underlying, a device for introducing a tracheostomy tube to create with the features mentioned, the risk of injury significantly reduced when introducing the tracheostomy tube and facilitates the introduction process, wherein the cannula thus introduced also has a high wearing comfort with durable use and the risk of injury or soreness in the trachea keeps low.
Diese Aufgabe wird dadurch gelöst, dass der in die Trachealkanüle eingeführte Obturator eine konische Spitze besitzt, die mit einem Gleitschirm so ausgebildet ist, dass der Gleitschirm über die Kante der Trachealkanüle ragt und somit die Kanülenkante entschärft. Der Gleitschirm ist so flexibel, dass nach der Platzierung der Trachealkanüle mit dem Obturator der Obturator mit dem Gleitschirm aus der Trachealkanüle herausgezogen werden kann. Der Gleitschirm funktioniert als Einführhilfe und verhindert durch seine flexible Wandung, dass die Trachealkanülenkante zu Verletzungen führen kann. Aufgrund der besonderen Gleitschirmmaterialien sowie durch die besondere Beschichtung des Gleitschirmes wird bei Benetzung mit Flüssigkeit die Einführung erleichtert.These Task is solved by that in the tracheostomy tube introduced obturator has a conical tip, the with a paraglider is designed so that the paraglider over the edge of the tracheostomy tube protrudes and thus defuses the cannula edge. The paraglider is so flexible that after placement of the tracheostomy tube with the obturator the obturator with the paraglider from the tracheostomy tube can be pulled out. The paraglider works as an insertion aid and its flexible wall prevents the tracheal canula edge can lead to injuries. Due to the special paragliding materials as well as by the special coating of the paraglider is at Wetting with liquid facilitates the introduction.
Gem. vorliegender Erfindung wird die gestellte Aufgabe durch die kennzeichnenden Merkmale des ersten Schutzanspruchs gelöst und durch vorteilhafte Ausgestaltungen gem. den Unteransprüchen ergänzt.Gem. Present invention, the object is achieved by the characterizing Features of the first protection claim solved and advantageous Embodiments acc. supplemented the dependent claims.
Die Erfindung wird nachstehend anhand der schematischen Zeichnungen näher erläutert.The The invention will be described below with reference to the schematic drawings explained in more detail.
Es zeigen:It demonstrate:
Die
Die
In
der
- 11
- Gleitschirmparaglider
- 22
- Spitzetop
- 33
- Trachealkanületracheostomy
- 44
- AbdeckbreiteCovering
- 55
- KanülenrohrkanteCannula tube edge
- 66
- Einführungsstablaunch bar
- 77
- Befestigungattachment
- 88th
- Kanülenrohrcannula tube
- 99
- Verbindungsstellejunction
- 1010
- Luftbohrungair bore
- 1111
- Distanzscheibespacer
- 1212
- Luftrilleair groove
- 1313
- Perforationperforation
- 1414
- Gleitbeschichtungslide coating
- 1515
- Ripperib
- 1616
- Flanschflange
- 1717
- Tracheatrachea
ZITATE ENTHALTEN IN DER BESCHREIBUNGQUOTES INCLUDE IN THE DESCRIPTION
Diese Liste der vom Anmelder aufgeführten Dokumente wurde automatisiert erzeugt und ist ausschließlich zur besseren Information des Lesers aufgenommen. Die Liste ist nicht Bestandteil der deutschen Patent- bzw. Gebrauchsmusteranmeldung. Das DPMA übernimmt keinerlei Haftung für etwaige Fehler oder Auslassungen.This list The documents listed by the applicant have been automated generated and is solely for better information recorded by the reader. The list is not part of the German Patent or utility model application. The DPMA takes over no liability for any errors or omissions.
Zitierte PatentliteraturCited patent literature
- - DE 102005021470 A1 [0005] DE 102005021470 A1 [0005]
Claims (8)
Priority Applications (1)
| Application Number | Priority Date | Filing Date | Title |
|---|---|---|---|
| DE201020002803 DE202010002803U1 (en) | 2010-02-25 | 2010-02-25 | Insertion aid for cannulas |
Applications Claiming Priority (1)
| Application Number | Priority Date | Filing Date | Title |
|---|---|---|---|
| DE201020002803 DE202010002803U1 (en) | 2010-02-25 | 2010-02-25 | Insertion aid for cannulas |
Publications (1)
| Publication Number | Publication Date |
|---|---|
| DE202010002803U1 true DE202010002803U1 (en) | 2010-06-02 |
Family
ID=42235059
Family Applications (1)
| Application Number | Title | Priority Date | Filing Date |
|---|---|---|---|
| DE201020002803 Expired - Lifetime DE202010002803U1 (en) | 2010-02-25 | 2010-02-25 | Insertion aid for cannulas |
Country Status (1)
| Country | Link |
|---|---|
| DE (1) | DE202010002803U1 (en) |
Cited By (7)
| Publication number | Priority date | Publication date | Assignee | Title |
|---|---|---|---|---|
| DE202010014828U1 (en) | 2010-10-29 | 2011-01-05 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheostomy tube or a prosthesis for restoring the voice for insertion into a tracheostoma |
| DE102010049896A1 (en) | 2010-10-29 | 2012-05-03 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheostomy tube or a prosthesis for restoring the voice for insertion into a tracheostoma |
| DE202013009822U1 (en) | 2013-11-27 | 2014-02-11 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of an atraumatic insertion aid for inserting a tracheostomy tube into a tracheostoma |
| DE202017002009U1 (en) | 2017-04-15 | 2017-06-02 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | System for inserting a tracheostomy tube into a tracheostoma |
| WO2017108712A1 (en) * | 2015-12-23 | 2017-06-29 | Tracoe Medical Gmbh | Insertion aid |
| WO2022246544A1 (en) * | 2021-05-26 | 2022-12-01 | Mg Stroke Analytics Inc. | Systems and methods for accessing small arteries for conveying catheters to target vessels |
| CN117122457A (en) * | 2023-10-24 | 2023-11-28 | 四川大学华西医院 | A adjustable anal canal for rectum coincide and protect anus postoperative |
Citations (1)
| Publication number | Priority date | Publication date | Assignee | Title |
|---|---|---|---|---|
| DE102005021470A1 (en) | 2005-05-10 | 2006-11-16 | Tracoe Medical Gmbh | Introducer for percutaneous tracheostomy |
-
2010
- 2010-02-25 DE DE201020002803 patent/DE202010002803U1/en not_active Expired - Lifetime
Patent Citations (1)
| Publication number | Priority date | Publication date | Assignee | Title |
|---|---|---|---|---|
| DE102005021470A1 (en) | 2005-05-10 | 2006-11-16 | Tracoe Medical Gmbh | Introducer for percutaneous tracheostomy |
Cited By (14)
| Publication number | Priority date | Publication date | Assignee | Title |
|---|---|---|---|---|
| US9095427B2 (en) | 2010-10-29 | 2015-08-04 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheal cannula or a prosthesis for restoring the voice, to be inserted in a tracheostoma |
| DE102010049896A1 (en) | 2010-10-29 | 2012-05-03 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheostomy tube or a prosthesis for restoring the voice for insertion into a tracheostoma |
| WO2012055390A2 (en) | 2010-10-29 | 2012-05-03 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheal cannula or a prosthesis for restoring the voice, to be inserted in a tracheostoma |
| WO2012055390A3 (en) * | 2010-10-29 | 2012-06-21 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheal cannula or a prosthesis for restoring the voice, to be inserted in a tracheostoma |
| DE202010014828U1 (en) | 2010-10-29 | 2011-01-05 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of a tracheostomy tube or a prosthesis for restoring the voice for insertion into a tracheostoma |
| DE202013009822U1 (en) | 2013-11-27 | 2014-02-11 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of an atraumatic insertion aid for inserting a tracheostomy tube into a tracheostoma |
| WO2015078427A1 (en) | 2013-11-27 | 2015-06-04 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | Device in the form of an atraumatic insertion aid for inserting a tracheal cannula into a tracheostoma |
| US10869980B2 (en) | 2015-12-23 | 2020-12-22 | Tracoe Medical Gmbh | Insertion aid |
| WO2017108712A1 (en) * | 2015-12-23 | 2017-06-29 | Tracoe Medical Gmbh | Insertion aid |
| DE202018001767U1 (en) | 2017-04-15 | 2018-06-14 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | System for inserting a tracheostomy tube into a tracheostoma |
| DE202017002009U1 (en) | 2017-04-15 | 2017-06-02 | Primed Halberstadt Medizintechnik Gmbh | System for inserting a tracheostomy tube into a tracheostoma |
| WO2022246544A1 (en) * | 2021-05-26 | 2022-12-01 | Mg Stroke Analytics Inc. | Systems and methods for accessing small arteries for conveying catheters to target vessels |
| CN117122457A (en) * | 2023-10-24 | 2023-11-28 | 四川大学华西医院 | A adjustable anal canal for rectum coincide and protect anus postoperative |
| CN117122457B (en) * | 2023-10-24 | 2024-02-20 | 四川大学华西医院 | A adjustable anal canal for rectum coincide and protect anus postoperative |
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Legal Events
| Date | Code | Title | Description |
|---|---|---|---|
| R207 | Utility model specification |
Effective date: 20100708 |
|
| R150 | Term of protection extended to 6 years |
Effective date: 20130731 |
|
| R151 | Term of protection extended to 8 years | ||
| R158 | Lapse of ip right after 8 years |